Pages

Saturday, March 24, 2012

La Tahzan..


Dalam hidup kita banyak ujian kita kena tempuh..Kadang-kadang ujian tu berat, ada yang ringan, tapi kita perlu lalui semua tu..Betul orang cakap, masalah yang kita lalui mematangkan kita..Semakin banyak cabaran dan dugaan semakin banyak pengalaman kita dapat..

Setiap orang ada masalah tersendiri..Kita rasa macam kita susah nk hadapi masalah yang kita hadapi..sedangkan orang lain lagi berat masalah yang dia tanggung..Kadang2 kita lupa untuk bersyukur bila kita dpt selesai sesuatu masalah..

Firman Allah, "Sesungguhnya Kami telah menempatkan kamu sekalian di muka bumi dan Kami adakan bagimu di muka bumi (sumber) penghidupan. Amat sedikitlah kamu bersyukur."[Al A'raaf:10]

Apa pun kita kena ingat, seberat mana pun dugaan yang kita hadapi, kita tetap ada Allah..sentiasalah memohon petunjuk dari Allah..


Firman Allah, "Sesungguhnya Kami telah jadikan apa yang ada di muka bumi sebagai perhiasan baginya, kerana kami hendak menguji mereka, siapakah di antaranya yang lebih baik amalnya."[Al Kahfi: 7]

Jadi, marilah kita sama-sama memujuk hati kita supaya menerima ujian dan dugaan dgn hati yang terbuka..Ambik pengajaran dari apa yg berlaku, bangun dari kegagalan, bangkit dari kekecewaan..Allah sentiasa rindukan rintihan kita..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails